اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پارک علم و فناوری تفاهمنامه همکاری امضا کردند


tafahom1

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پارک علم و فناوری استان قم با هدف حمایت از واحدهای فناور علوم انسانی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری قم، در جلسه امضاء این تفاهم نامه ابتدا دکتر سید هاشم عارف رییس پارک علم و فناوری قم ضمن تاکید بر لزوم تجاری سازی ایده های حوزه علوم انسانی اظهارداشت: با عنایت براینکه قم به عنوان پایگاه اصلی تولید اندیشه اسلامی و شیعی در ایران و جهان تشیّع شناخته می شود لذا پارک علم و فناوری قم با تاسیس مرکز رشد علوم انسانی از همان ابتدا حمایت از ایده های نوآورانه در این حوزه را در دستورکار خود قرارداد.

وی افزود: این حمایت ها در قالب حمایت های مالی، ارائه خدمات استقرار، برخورداری از معافیت های مالیاتی و گمرکی و نیز معرفی توانمندی های آنان به دستگاه های دولتی و غیردولتی استان نمود پیدا کرده است.

رییس پارک علم و فناوری قم در ادامه گفت: با توجه  ظرفیت ویژه استان این انتظار میرود که میزان حضور واحدهای فناور در حوزه علوم انسانی و IT به 60درصد از مجموع واحدهای فناور برسد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر ایزدپناه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از جدیت واحدهای فناور علوم انسانی در پیاده سازی مفاهیم فرهنگی و آموزه های اصیل دینی تصریح کرد: خوشبختانه در سالی که مزیّن به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، نگرش کلان مجموعه وزارت ارشاد نیز به سمت حمایت از اقتصاد و فرهنگ خلاق با  هدف تولید ثروت، اشتغال و ارزآوری متمرکز گردیده است که همین امر میتواند زمینه بسیار مطلوبی برای فعالیت ها و ایده های واحدهای فناور باشد.

وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم در پاسخ به ندای رهبر معظّم انقلاب و تحقق شعار سال، در 2 یا 3 طرح و پروژه مشترک به منظور حمایت از تجاری سازی ایده های نوآورانه در حوزه علوم انسانی با پارک علم و فناوری و مرکز رشد علوم انسانی همکاری کنیم.

گفتنی است در این جلسه همچنین برخی مدیران واحدها و هسته های فناور عضو مرکز رشد علوم انسانی ضمن معرفی و تبیین ایده محوری و نوآورانه، به بیان مشکلات، دغدغه ها و انتظارات خود از اداره کل ارشاد استان پرداختند.

لازم به ذکر است که در انتهای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین ایزدپناه و هیئت همراه از 3 واحد فناور افلاک نمای قرآنی، سایه چتر زندگی و همچنین بارقه هنراسلامی بازدید نموده و از نزدیک با فعالیت های آنان آشنا شدند.

tafahom3