اعضای کمیسیون دین و فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کردند: ورود پارک علم و فناوری به برنامه های پیوست فرهنگی ضروری است



به گزارش روابط عمومی پارک، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی رضایی با بیان اینکه مهندسی فرهنگی مشکل اجرا و مدیریت دارد گفت: ورود یک مرکز علم و فناوری که به دنبال کاربردی سازی ارزش های اسلامی است می تواند باعث رشد و توسعه برنامه پیوست فرهنگی شود.
عضو کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دین یک موجود زنده و جاری است اظهار داشت: مسائل فرهنگی باید در بطن دین جاری و ساری باشد و سند تعلیم و تربیت اسلامی باید در پیوست فرهنگی کشور لحاظ شود.
وی با اشاره به اینکه نباید به آرمان های الهی نگاه سودجویانه داشت گفت: برای بتوانیم مسائل اقتصادی را در علوم انسانی وارد کنیم باید نظام وقف را تقویت کرده و تعمیم دهیم.
حجت الاسلام رضایی با تاکید براینکه تنها ایده های تکامل یافته و راهبردی می تواند به ثروت منجر شود گفت: در علوم انسانی تنها ایده هایی می تواند تبدیل به ثروت شود که مبنا و منابع مطالعاتی و راهبردی درست و هدفمند داشته باشد و باید زیر ساخت های لازم برای تبدیل ایده به ثروت و ثروت به محصول و خدمات فراهم شود
رئیس کمیسیون دین و فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از اینکه بانک جامع اطلاعات فرهنگی نداریم گفت: متاسفانه مفهوم فرهنگی و سازماندهی و مدیریت مفهوم فرهنگی در کشور ما دچار مشکلات عدیده ای است.
وی ورود پارک علم و فناوری به برنامه های پیوست فرهنگی مد نظر مقام معظم رهبری ضروری قلمداد کرد و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها زمانی می تواند مفید و مطلوب کار کند که مانند یک قرارگاه جنگی همه جانبه و متنوع و قدرتمند عمل کند.
شایان ذکر است،در این دیدار که با حضور دکتر عارف، رئیس محترم پارک علم و فناوری، دکتر شوشتری،مدیر محترم مرکز رشد واحدهای فناور، حجت الاسلام و المسلمین مظفری، مشاور حوزوی مرکز رشد علوم انسانی، جناب آقای ملایی، مشاور عالی پارک به میزبانی اعضای کمیسیون دین و فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اعضا ضمن تشریح دیدگاه ها و اعلام نظرات خود درباره فعالیت مرکز رشد علوم انسانی بر همکاری و تعامل دوجانبه تاکید کردند.
در پایان این نشست، از خدمات و زحمات دو ساله جناب آقای مصطفی ملایی،مدیر سابق مرکز رشد علوم انسانی با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.