تاکید رییس پارک علم و فناوری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بر همکاری متقابل در تجاری سازی فناوری های نرم و هویت ساز


ارشاد
رییس پارک علم و فناوری قم از برگزاری نشست معرفی مزایا و خدمات قانونی در حمایت از فناوری های نرم علوم انسانی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، دکتر اخوان علوی در جلسه ای با مدیرکل و معاونان فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان داشت: هرقدر ظرفیت استان در بخش پژوهش، تولید محتوا و متون دینی و اسلامی غنی و شناخته شده است به همان میزان ظرفیت های استان در زمینه جاری سازی محصولات فناورانه به خصوص حوزه فناوری های نرم و هویت ساز ناشناخته مانده است و این امر وظیفه ما را در اطلاع رسانی مزایا و خدماتی که قانون برای این حوزه در نظر گرفته است سنگین تر می کند.
وی افزود: طبق آخرین آمار، استان قم دارای 35 شرکت دارای مجوز دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که از این حیث در رده دوازدهم کشور قرار داریم.
وی ادامه داد: اما این تمام ظرفیت استان نیست و اطمینان داریم در صورتی که نهادهای استانی بالاخص ادارع کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ما را در امر شناسایی و اطلاع رسانی این موسسات یاری کنند می توانیم مضاف بر ترغیب آن ها به ورود به حوزه فناوری و کسب مجوز دانش بنیان و تمرکز بر توانمندی هایی که از ان برخوردارند، رتبه شایسته تری در این فهرست برای استان قم کسب نماییم.
اخوان علوی تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان این آمادگی را دارد تا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مدیران موسسات فرهنگی و شرکت های تولید کننده محصولات حوزه فناوری های نرم افزار ، مزایا و خدمات استقرار آن ها در پارک علم و فناوری و مرکز رشد علوم انسانی و همچنین اخذ مجوز دانش بنیان را تبیین نماید.
وی ادامه داد: برگزاری اولین اردوی استارتاپ با موضوع فرهنگ و فناوری در سطح کشور که با حمایت پارک علم و فناوری و در استان قم برگزار خواهد شد، پیگیری تسهیل فرآیند ثبت قانونی نیازهای موسسات فرهنگی هنری عضو پارک علم و فناوری، تعریف مکانیزم شناسایی و ترغیب موسسات دانش بنیان از جمله سایر موضوعات و زمینه های مشترک همکاری میان پارک علم و فناوری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
در ادامه این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به تاکیدات مقام معظّم رهبری(مدظلّه العالی) بر اهمیت فرهنگ و هنر اظهار داشت: پیگیری و تمرکز پارک علم و فناوری در حوزه فناوری نرم قابل تقدیر و اتفاق مبارکی است و ما آمادگی داریم در رویدادهای متنوع فرهنگی استان مانند نمایشگاه کتاب با پارک علم و فناوری همکاری نزدیک تر و منسجم تری داشته باشیم.
وی ادامه داد: مجموعه ارشاد همچنین از برگزاری نشست مشترک با مدیران موسسات فرهنگی و هنری درسطح استان نیز استقبال میکند و در برگزاری آن از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی افزود: یک پیشنهاد دیگر در ارتقای فعالیت ها در حوزه فناوریهای نرم میتواند تعریف و راه اندازی یک رشته دانشگاهی در این حوزه باشد که امیدوارم با همفکری پارک علم و فناوری و اداره کل ارشاد استان این مهم به تحقق برسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم درپایان تصریح کرد: این که پارک علم و فناوری استان در نظر دارد به پارک تخصصی واحدهای فناور علوم انسانی و اسلامی تبدیل شود فرصتی بسیار خوب برای اشاعه توانمندیهای حوزه علمیه و موسسات فرهنگی و مذهبی استان است که بیش از گذشته در این عرصه به تولید محتوا و محصول بپردازند.