جلسه کمیته توسعه و فناوری استان قم تشکیل شد


معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار بر عزم جدي استان در توسعه علم و فناوري و راه اندازي اتاق هاي فكر جهت راهبري علمي و درست طرح هاي استاني تاكيد كرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری قم، آقاي مرتضايي ضمن تاكيد بر لزوم توجه به ظرفيت هاي علمي و فكري موجود در استان، بستر سازي و اعتماد سازي بخش خصوصي و صنايع را جهت بهره مندي از اين ظرفيت ها و سرعت بخشي به حركت رو به رشد تقويت صندق هاي حمايتي از شركت هاي دانش بنيان را خواستار شدند و تاكيد نمودند: با ايجاد مشوق هاي لازم مي توان انتظار داشت كه توسعه فناوري استان در مسير مناسب خود پيشرفت كرده و نيازهاي دستگاه هاي اجرايي و بخش خصوصي تامين گردد. در اين جلسه كه روز يكشنبه 93/8/11 در دفتر معاونت توسعه مديريت و منابع انساني استانداري برگزار شد، مديران پارك علم و فناوري، بنياد امور نخبگان، اداره كل صنعت، معدن و تجارت، دفتر فناوري اطلاعات استانداري و مركز رشد دانشگاه قم حضور داشته و آقاي دكتر عارف رئيس پارك علم و فناوري به ارايه گزارشي از اقدامات انجام شده در حمايت از شركت هاي دانش بنيان ثبت شده در استان قم و پيگيري هاي صورت گرفته جهت تقويت صندوق حمايت از اين شركت ها پرداخت.

راه اندازي اتاق هاي فكر جهت تصميم سازي هاي مبتني بر نياز و توان علمي استان، تدوين آئين نامه كميته توسعه فناوري استان، برگزاري كارگاه هاي ترويجي و تخصصي براي كارشناسان و مديران دستگاه هاي اجرايي از مصوبات اين جلسه بود.

گفتنی است، کمیته توسعه و فناوری استان قم، ذیل کارگروه پژوهش و فناوری استان فعالیت نموده و وظیفه تدوین آیین نامه ­های حمایتی از توسعه فناوری و تجاری سازی محصولات دانش بنیان و ایجاد ساختار نظام مند توسعه فناوردر استان از جمله وظایف این کمیته می باشد. لازم به ذکر است دبیرخانه دائمی این کمیته در پارک علم و فناوری قرار دارد.

توسعه و فناوری