جهاد دانشگاهی سمنان نقش برجسته ای در امور تحقیقاتی استان دارد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومي جهاد دانشگاهي استان سمنان، رقيه نانگير که به منظور بررسي مسائل و مشكلات موجود در روند احداث و تكميل شعبه منطقه‌اي پژوهشكده رويان جهاد دانشگاهي استان سمنان در محل این پروژه حضور یافته بود، با بيان اينكه نقش جهاد دانشگاهی در توسعه و تقويت فعاليت های تحقيقاتی و پژوهشی استان بسيار برجسته و اثر گذار است و به نوعي بازوي توانمند دولت در فعاليت‌هاي تحيقاتي و پژوهشي است، اضافه كرد: هرچه قدر براي مراكز علمي، تحقيقاتي و پژوهشي هزينه شود، نوعي سرمايه گذاري خواهد بود و حمايت از فعاليت‌های جهاد دانشگاهي نيز سرمايه گذاري براي توسعه استان است.

وی نقش جهاد دانشگاهي در توسعه دانش فني، علمي و آموزش هاي كاربردي را برجسته و ممتاز دانست و افزود: فعاليت هاي آموزشي، پژوهشي و تحقيقاتي جهاد دانشگاهي در تمامي بخش‌ها نهادينه است و باعث توسعه اشتغال پايدار در جامعه مي‌شود.

سمنان

مديركل دفتر برنامه ريزي و بودجه استانداري سمنان ادامه داد: مساعدت‌هاي لازم و حمايت هايي در حد بضاعت استان از محل بودجه سالجاري براي تكميل پروژه شعبه منطقه‌اي پژوهشكده رويان جهاددانشگاهي استان سمنان در شهرستان مهديشهر انجام خواهد شد و اميدواريم فاز اول اين پروژه در سالجاري به بهره برداري برسد.

نانگير تأكيد كرد: هرچه قدر براي مراكز علمي، تحقيقاتي و پژوهشي هزينه شود، نوعي سرمايه گذاري خواهد بود و به توسعه علمي و پژوهشي مراكز كمك خواهد كرد، حمايت هاي خوب و اثرگذار از مراكز علمي، توسعه فعاليت هاي علمي، پژوهشي و تحقيقاتي را در پي خواهد داشت.

رئيس جهاد دانشگاهي استان سمنان نيز در اين بازديد ضمن معرفي كامل توانمنديها و ظرفيت هاي علمي، آموزشي، پژوهشي و فرهنگي جهاد دانشگاهي استان، گفت: رويكرد جهاد دانشگاهي اين است كه بر اساس ظرفيت هاي غالب هر منطقه از استان فعاليت هايي را انجام مي دهد.

حسن رهايي در خاتمه اضافه كرد: كار ساخت شعبه منطقه‌اي پژوهشكده رويان جهاد دانشگاهي استان سمنان از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و فاز اول آن در مساحتي بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ متر مربع حدود ۹۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و اگر حمايت ها و كمك‌هاي خوبي انجام شود امیدواریم فاز اول آن در سالجاري به بهره برداري مي‌رسد.