شهر هوشمند سبب رشد اقتصادی و اشتغال می شود


به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان ظهر سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی طرح جامع شهرستان هوشمند ساری که در سالن فرمانداری ساری برگزار شد اظهار داشت: از دوماه پیش شورای راهبردی شهرستان ساری به‌منظور توسعه همه‌جانبه تشکیل شد.


وی بابیان این‌که با تشکیل این شورا باید ظرفیت‌ها، نقاط ضعف و قوت برای یک برنامه عملیاتی شناسایی می شدگفت: با کمک نخبگان و کارشناسان خبره به سمت نقاط تعیین‌شده شورای راهبردی پیش می‌رویم.


فرماندار ساری تصریح کرد: مهم‌ترین کارگروهی که بیشترین سهم را در یاری‌رساندن به اهداف شورای راهبردی دارا است کارگروه ای تی و فناوری اطلاعات است تا با برنامه‌هایی که قابلیت اجرایی دارد بتواند با ارائه طرح به مرحله عملیاتی برسد.


حسین زادگان گفت: شورای عالی توسعه با نظر نماینده ولی‌فقیه و استاندار تشکیل شد تا همه ظرفیت‌های حاکمیتی بتوانند عضو حقوقی کارگروه شوند و بروکراسی وقت‌گیر اداری برای  سرمایه گداران برداشته شود.


وی خروجی کارگروه شهرستان درزمینهٔ فن‌آوری اطلاعات را شهرستان هوشمند ساری عنوان کرد و افزود: برخی از شهرها به‌عنوان شهر هوشمند در کشور شناخته‌شده که این برنامه را برای ساری هم پیاده خواهیم کرد و زیرساخت‌های این پروژه در ساری به‌صورت ویژه مهیا است.


وی جمعیت ۵۰۰ هزارنفری شهرستان ساری، وجود ۷۵ هزار دانشجو، وجود ۳۸ دانشگاه و مرکز علمی کاربردی، وجود ۳۰۰ دهیاری، برخورداری ۶۵ درصد جمعیت شهری و قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی چندین شهر کشور را از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ساری و زیرساخت‌های مهم برای توسعه فن‌آوری ساری برشمرد.


حسین زادگان موتور محرکه استان را شهرستان ساری برشمرد و افزود: باید سریع  از مزیت‌ها ساری برای هوشمند سازی شهر استفاده کنیم که در پی آن گردشگری و کشاورزی هم پیشرفت خواهد داشت.


فرماندار ساری خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم فضا را برای استفاده ساری به‌عنوان یک شهر هوشمند آماده کنیم درنتیجه بروکراسی زائد در دستگاه‌ها حذف و در مدت‌زمان حداکثر دو ساعت بدون دخالت سلیقه افراد کارها انجام خواهد شد.


وی ابراز داشت: ساری باید در حوزه‌های مختلف از یک رشد مضاعف برخوردار شود و این رشد باعث اشتغال بالا رفتن رشد اقتصادی و کشاورزی خواهد شد.