مازندران رتبه دوم نخبه پروری را در کشور دارد


به گزارش خبرنگار مهر، محسن جهانشاهی ظهر چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان از حالت رفاهی به هدایتی انتقال شود، اظهار داشت: جامعه هدف بنیاد ملی استان از گلوگاه تا رامسر باید نخبگان را در سطوح مختلف شناسایی و تسهیلات به آن‌ها ارائه دهد.


وی بابیان اینکه مازندران رتبه دوم نخبه پروری در کشور را دارد اما در جذب منابع سهم این استان چه میزان است؟ افزود: باید با تعامل و مشارکت همه نخبگان استان را از منابع و تسهیلات بهره‌مند شوند.


جهانشاهی مهم‌ترین نکته مهم در استان ۱۰۵ سال فروش نفت خام در کشور انجام می‌شد باید این فرهنگ تغییر کند، تصریح کرد: از چهار میلیون و ۵۰۰ دانشجو ۲۳ درصد در رشته فنی و مهندسی بوده‌اند اما متأسفانه نتوانسته‌ایم بسیاری از نخبگان را در استان جذب کنیم و همین امر موجب مهاجرت آن‌ها شده است.


وی شناسایی، هدایت، حمایت و ماندگاری نخبگان را از وظایف بنیاد ملی عنوان و اذعان داشت: باید کارگروه تخصصی برای رفع معضلات استان و روند توسعه استان گام بردارند.


همچنین رئیس سابق بنیاد ملی نخبگان مازندران بابیان اینکه برای ارتقاء درجه علمی در استان باید تلاش مضاعف داشته باشیم، گفت: یکی از شاهکارهای بنیاد علمی نخبگان استان بحث فرهنگ جهاد علمی است که مقام معظم رهبری به آن تأکید کرده است.


داوود دو میری گنجی به اجرای طرح شهاب، دوست علمی، تشکیل شورای علمی نخبگان در این بنیاد ملی اشاره کرد و افزود: هزار نخبه در استان از آغاز کار بنیاد شناسایی‌شده است.


در این مراسم محسن جهانشاهی به عنوان رئیس جدید بنیاد نخبگان معرفی و از زحمات داوود دو میری گنجی رئیس قبلی تقدیر شد.