مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان قم: آماده انعقاد تفاهم نامه همکاری با پارک علم وفناوری هستیم


effatan

مدیرکل منابع طبیعی استان از آمادگی انعقاد تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری درخصوص حمایت از واحدهای فناور فعال در زمینه تولید داروهای گیاهی خبرداد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری قم، مهندس احمد عفتان در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری اظهار داشت: بحمدالله کشور ما به لحاظ تالیف و تولید مقالات علمی پژوهشی هم اکنون جایگاه بسیار خوبی در فضای علمی جهانی دارد اما همانطور که مقام معظم رهبری نیز اشاره داشتند وقت آن رسیده که این یافته های پژوهشی را در عرصه عمل به محصول تبدیل کنیم.
وی افزود: اهمیت پارک علم و فناوری همین جا مشخص می شود. چرا که اگرچه خلق ایده در دانشگاه ها انجام میشود اما وجود پارک علم و فناوری کمک می کند که ایده ها به سمت تجاری شدن و صنعتی شدن حرکت کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه از آمادگی این اداره کل جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری با پارک خبر داد و گفت: همانطور که میدانید امروزه صنعت دارو سازی دنیا با شیب تندی به سمت تولید داروهای گیاهی سوق پیدا کرده است و از این حیث مراتع ما ظرفیت بالقوه بسیار خوبی از گیاهان با خواص دارویی به شمار می رود که با همکاری واحدهای فناور فعال این عرصه میتوان از این ثروت خدادادی به بهترین نحو بهره برداری نمود.