معرفی
ازجمله عواملی که ایجاد مراکز نوآوری را به یک نیاز تبدیل کرده است، به وجود آمدن تغییرات سریع در فناوریهای روز دنیا و مسائل اجتماعی جامعه امروز است. مراکز نوآوری با همان ایده جذب خلاقیتها و نوآوریهای افراد ایجادشدهاند و به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند، البته محصولی که بر مبنای دانش و پژوهش ساخته شده باشد. آنها با تأمین بودجه فعالیت خود از شرکتهایی که به آنها وابستهاند و یا شرکتهایی که طرحها را به آنها میفروشند به حیات خود ادامه میدهند، البته سهمی از بودجه در نظام حاکم هر حکومت هم دارند.
افزایش تعداد افراد تحصیل کرده، مخصوصاً در پنجاه سال گذشته، فکر ایجاد مراکز نوآوری را در بین محیطهای آکادمیک و صنعتی شکل داده است، چراکه ایدههای گذشته بشر دیگر کارایی لازم در بعضی از زمینهها را نداشتهاند. بهعنوان یک مثال، مراکز آموزش عالی از این ابزار برای گسترش تواناییهای خود استفاده کردهاند. آنها استراتژیهای مختلفی را برای پیشرفت در روشهای نوینی آموزشی و پیشرفت در صنعت آموزش برای برخورد با تعداد بیشتری دانشآموز را به کار بردهاند.
دانشجویان، فارغالتحصیلان و افراد علاقهمند به حوزه نوآوری و فناوری که دارای ایده مشخصی نیستند و فقط علاقهمند به فعالیت در حوزه نوآوری و فناوری میباشند، نیازمند آگاهیبخشی بهمنظور ایدهیابی، ایدهپروری، تثبیت ایده و کسب شرایط ورود به مرحله جوانه (سطح میانی) هستند.
مدت زمان این دوره حداکثر ۶ ماه است.
دانشجویان، فارغالتحصیلان و افراد علاقهمند به حوزه نوآوری و فناوری که دارای ایده خام اولیه برای راهاندازی کسب و کار نوآورانه و فناورانه میباشند که پس از پختهشدن ایده اولیه، رفع نواقص ایدهمحوری و کسب شرایط لازم، آماده ورود به مرحله گلبرگ (سطح پیشرفته) میشوند.
مدت زمان این دوره حداکثر ۹ ماه است.
دانشجویان، فارغالتحصیلان و افراد علاقهمند به حوزه نوآوری و فناوری که دارای ایدهمحوری نوآورانه تثبیت شده و مشخص میباشند و به دنبال آمادهسازی ایده خود از نظر علمی، فنی و اقتصادی و نیز آشنایی بیشتر با اصول راهاندازی کسب و کارهای نوپا میباشند.
مدت زمان این دوره حداکثر ۱۲ ماه است. هدف اصلی مرحله گلبرگ تدوین بوم کسب و کار (Business Model) و کسب آمادگی لازم بهمنظور ورود به دوره رشد مقدماتی مرکز رشد میباشد.
ورود به درگاه ثبت نام در مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان قم