موفقیت موسسه ادیب فقه در جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی


photo_2016-05-16_22-59-30

جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی با هدف ترویج و توسعه فن‌آفرینی، خلاقیت و نوآوری، در استان اصفهان برگزار شد.
در این مراسم که با حضور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دکتر ستاری و معاونت پژوهشی وزارت علوم دکتر احمدی برگزار شد، «موسسه ادیب فقه جواهری» عضو مرکز رشد پارک علم و فناوری استان قم با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسینی کمال آبادی در دوازدهمین جشنواره ملی شیخ‌بهایی، رتبه سوم علوم انسانی را از آن خود کرد.
«موسسه علمی فرهنگی ادیب فقه» به پژوهش های میان رشته ادبیات عربی و دانش فقه اختصاص دارد. این شرکت ضمن تقویت زبان عربی در میان طلاب و فارس زبانان به منظور فهم بهتر دین، و کشف گونه های نقش آفرینی ادبیات عربی در دریافت صحیح آیات و روایات فعالیت دارد.
این شرکت، فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرده است و سالانه سمینار بزرگ نقش ادبیات عربی در فرآیند استنباط را با حضور تنی چند از مجتهدان برجسته استان برگزار می کند و در راستای فعالیت خود به نشر کتاب، مجله، نرم افزار و فیلم مجازی اقدام کرده است.
مهم ترین ایده این موسسه را می توان تاسیس میان رشته ادبیات عربی و دانش فقه با گرایش دانش لغت و ترمینولوژی واژگان به کار رفته در قرآن و روایات، براساس روشی نو دانست. «ادیب فقه» بر آن است تا دایرة المعارفی در مفهوم شناسی نصوص دینی بر اساس بایسته های معناشناسی تولید کند. این ایده به عنوان دیدگاهی نو در پارک علم و فناوری استان قم پذیرفته شده است و این موسسه در مرکز رشد علوم انسانی استان به فعالیت می پردازد.

photo_2016-05-16_23-03-31