نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی: قم باید پایلوت سبک زندگی اسلامی کشور باشد


حضرت حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی ضمن استقبال از طرح نمایشگاه دستاوردهای سبک زندگی اسلامی گفت: قم تنها شهری است که می تواند برای سبک زندگی اسلامی الگوسازی کند.

عضو مطرح جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سبک زندگی اسلامی یک مساله بسیار مهم، گسترده و متنوع است و باید اهل فن این مبحث را موشکافی کنند.

ایجاد سبک زندگی اسلامی نیاز به تامین بودجه کافی دارد

وی با اشاره به اینکه اغلب اندیشمندان و کارشناسان ایجاد فرایندهای زندگی سالم در قم ساکن هستند، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم زیرساخت های زندگی مطلوب را رصد کنیم باید مبانی و تعاریف جدیدی مطرح شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تشریح مبانی و مواد زندگی اسلامی گفت: علما و فقهای اهل فن باید ابتدا مشخص کنند؛ زندگی چیست، زیرشاخه های آن کدام است و منابع صالحه آن از کجا تامین می شود.

طلاب حوزه علمیه سربازان سبک زندگی اسلامی هستند

آشتیانی با تاکید براینکه ایجاد سبک زندگی اسلامی هزینه براست و نیاز بودجه هنگفتی دارد، گفت: زیرساخت ها و شاخه های سبک زندگی آنقدر زیاد است که باید برای هرکدام بودجه خاص در نظر گرفت.

وی با اعلام این مطلب که کمیسیون فرهنگی مجلس درصدد تامین بودجه برای سبک زندگی اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری است، بیان داشت: باید در موضوعاتی مانند: تجارت، معماری، امور فرهنگی و هنری و… طرح و برنامه اسلامی داشته باشیم.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید نظریات مقام معظم رهبری در سبک زندگی اسلامی تامین شود، گفت: ما در کمیسیون فرهنگی هم از لحاظ تامین بودجه و هم از جهت محتوا سازی در حال انجام طرح هایی هستیم.

آ