همزمان با هفته پژوهش و فناوری صورت گرفت: انتخاب 4 واحد فناور عضو پارک علم و فناوری به عنوان فناوران برتر سال 93 استان


SONY DSC

همزمان با  هفته پژوهش و فناوری از پژوهشگران و فناوران برتر استان طی مراسمی در دانشگاه قم تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومي پارک علم وفناوری قم، در ابتدای این مراسم حجت الله مرادي پور، مدير استاني ستاد هفته پژوهش وزارت علوم نيز از امضاي تفاهم نامه بين وزارت علوم و وزارت كشور خبر داد و گفت: براساس اين تفاهم نامه كارگروه پژوهش استاني با هدف همسو كردن استانداري ها و دانشگاه ها براي حمايت از پژوهش هاي بومي و پيشتاز هر استان تشكيل شد.

وي ادامه داد: وزات علوم در سال جاري تلاش كرد ديدگاه و سياست هاي خويش را در برنامه هاي هفته پژوهش تغيير دهد تا در اجراي بهتر اين برنامه ها گام بردارد.

 وي با اشاره به شعار امسال وزارت علوم در هفته پژوهش گفت: ايران از لحاظ علمي داراي رتبه مناسبي در سطح دنياست و در پايگاه هاي معتبر دنيا داراي رتبه هايي در حدود 16 و 18 هستيم.

مرادي پور اضافه كرد : رهبر معظم انقلاب هميشه توجه جامعه را به علم و فناوري معطوف كردند، و در سياست هاي علمي و اقتصاد دانش بنيان و برنامه هاي توسعه جامعه را به سمت توسعه علمي هدايت كرده اند و پيشرفت هاي ما به همين دليل است.

 مدير استاني ستاد هفته پژوهش عنوان كرد: كل بودجه امسال در حوزه پژوهش 5 هزار ميليارد تومان است و اين مقدار كم است، اما با اين وجود دستاوردهاي زيادي توليد شده است.

مرادي پور خاطرنشان كرد : در حوزه علم و فناوري با 40 ميليون تومان يك شغل پايدار و بهره ور ايجاد مي شود كه اين مهم باعث اشتغال تعداد زيادي از دانش جويان كشورخواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از 7 فناور برتر استان که با رای هیئت داوران انتخاب شده بودند تقدیر به عمل آمد که در این میان نام 4  واحد فناور عضو پارک علم وفناوری قم و مراکز رشد تابعه به چشم میخورد. برهمین اساس، شرکت های دارو درمان سلفچگان و نور روشنا نور نوین آفاق به عنوان صاحبان صنایع برتر استان، شرکت تعاونی بارقه هنر اسلامی به عنوان واحد فناور برتر و آقای مهران صولتی از واحد فناور نانو زیست اکسیر به عنوان فناور برتر مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

لازم به ذکر است، میزان دستیابی به محصول ( تولید نمونه، انبوه و فروش )، زمینه تخصصی فناوری های نوین (نانو، IT، داروهای نوترکیبی، هوافضا، بیوتکنولوژی …)، امور مالی (حجم قراردادها، گردش مالی سالیانه،  فروش دانش فنی و دریافت تسهیلات از سایر منابع) و … از جمله مهمترین شاخص هایی بودند که در فرآیند انتخاب فناوران برتر استان در سال 93 مورد ارزیابی داوران قرار گرفتند.