پارک قم و اداره کل گمرکات استان قم تفاهم نامه همکاری امضاء کردند


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری قم، این تفاهم نامه در راستای برخورداری واحدهای فناور قم از مزایای گمرکی بویژه امتیازاتی که برای محصولات فناورانه فراهم است، به امضا رسید.

در این نشست مدیرکل گمرکات استان قم  بر ضرورت ارتباط پارک با سازمان های صنعتی و اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: توسعه صادرات محصولات دانش بنیان مساله ای است که باید پارک علم و فناوری آن را پیگیری و مدیریت کند.

 مهندس احمد ذاکری با بیان اینکه این سازمان در سه چهار سال اخیر توفیقات خوبی کسب کرده است اظهار داشت: این مجموعه دو وظیفه مهم تولیت تجارت استان و حمایت از واحدهای تولید تجاری را برعهده دارد.

وی گفت: خوشبختانه براساس سیاست های اخیردولت کالاهای دانش بنیان مشمول عوارض صادراتی نمی شوند.

رئیس پارک علم و فناوری قم به اهمیت کالاهای HI-TECH در توسعه صادرات کشورهای پیشرفته اشاره کرد و گفت: صادرات این نوع کالاها ریسک بالایی دارد و تولید آنها زمانی توجیه دارد که بتوان بازار مصرف آنها را در کشورهای دیگر ایجاد کرد.

دکتر سید هاشم عارف از همکاری و تعامل با اداره گمرکات قم استقبال کرد گفت: متاسفانه با وجود اینکه در زمینه تولید مقالات پژوهشی رتبه نخست در منطقه و رتبه ۱۵ در جهان دارا هستیم اما در زمینه تولید محصولات دانش بنیان ضعف های اساسی داریم و نتایج پژوهش های دانشمندان ایرانی در کشورهای دیگر کاربردی می شود. وی با بیان اینکه ایجاد ۶۰ هزار شرکت دانش بنیان تنها می تواند ۲۰ درصد از یافته های مدرن پژوهشی کشور را کاربردی کند گفت: باید راهکاری ایجاد کنیم که مقالات علمی تبدیل به ثروت بومی شود.